• 1
  • 2
  • bootstrap carousel
  • 4
11 22 33 44
jquery carousel by WOWSlider.com v8.7
 
 
 

Ochrona Środowiska - ensutec. Federalna Fundacja Środowiska.

 
Ochrona Środowiska - ensutec. Federalna Fundacja Środowiska.
 
 

Wpływ na Twoją aplikację !

Optymalizacja atomizacji airmatic w teście polowym.
 
 
Optymalizacja atomizacji airmatic w teście polowym. Optymalizacja atomizacji airmatic w teście polowym.
 
Projekt finansowania Niemieckiej Federalnej Fundacji na rzecz środowiska.
Badanie sposobu działania i określenie wyników naukowych przez ensutec Products GmbH we współpracy z Esslingen University of Applied Sciences i Lothar Bix GmbH.
Czas trwania projektu 2017-2018
 
 

Cel projektu DBU!

 
W ramach testów pilotażowych i terenowych bada się zakres, w jakim ekonomiczna i ekologiczna poprawa nakładania farby może zostać osiągnięta przy użyciu airmatic. Ponadto należy rozważyć zakres, w jakim można przeprowadzić dalsze optymalizacje systemu. Uniwersytet Nauk Stosowanych w Esslingen zajmuje się naukowym towarzyszeniem i oceną badań oraz wspiera ewentualny dalszy rozwój i rozszerzenie.
 

Wyniki Próby Terenowej

 
W ramach testów terenowych ustalono naukowo, jaki wpływ ma airmatic na praktyczne zastosowanie lakieru bezbarwnego na podłożach plastikowych i metalowych.
Wyznaczono następujące parametry i wartości docelowe:
 

Podstawowe Cechy Rozpylacza:

 
• Zmiana w dystrybucji średniej wielkości kropelek (mediana objętości Dv (50))
• Zmiana Sb50 (szerokość strumienia natrysku przy połowie maksymalnej grubości warstwy)
• Wydajność transferu (AWG)
 

Właściwości Nałożonej Warstwy Farby:

 
• Zmiana średniej grubości warstwy
• Wygląd
 
Zastosowano rozpylacze powietrzne przy ilościach powietrza w przedziałach:
Powietrze tubowe: 88 - 106 Nl / min
Powietrze atomizujące: 109-135 Nl / min
Ilość koloru obrabianego lakieru bezbarwnego była utrzymywana na stałym poziomie.
 

Konfiguracja Eksperymentalna

 
Każdy nośnik produktu zawierał 30 przedmiotów, z których 15 wykonano z tworzywa PC + ABS, a 15 z metalu.
Numeracja części jest podana na ilustracji. Aplikacja została wykonana za pomocą robota.
 
 
 

Wyniki !

 

1. Rozkład średniej wielkości kropli Dv (50)

 
Pomiar wykonano za pomocą laserowej spektrometrii dyfrakcyjnej.
Staje się jasne, że przy zastosowaniu optymalizacji atomizacji airmatic radialne rozkłady średnich rozmiarów kropelek są wyraźnie ujednolicone.
 
Nie ma już miejsca coraz większe rozdrobnienie sprayu w kierunku krawędzi.
 
Rozkład średniej wielkości kropli Dv (50)
Jednolity rozkład wielkości kropli
 

2. Wygląd / Struktura

Pomiary z użyciem WaveScan wykazały, że przedstawione zmiany właściwości strumienia natrysku nie wpływają na wygląd.
 
Wartości długofalowe i krótkofalowe, a także DoI odpowiadają specyfikacjom bez ograniczeń.
 

3. Szerokość grubości warstwy przy połowie maksymalnej grubości warstwy (Sb50)

 
W związku ze zmianą atomizacji zmienia się również rozkład grubości warstw, tj. H. charakterystyczne szerokości strumienia Sb50 uzyskanych dynamicznych wzorów rozpylania są zwiększane przez optymalizację atomizacji airmatic. Wzory natryskiwania mierzono automatycznie na stole do pomiaru grubości warstwy przy użyciu 3 pasków na podłoże (łącznie 333 punktów pomiarowych). Ze względu na dużą liczbę pojedynczych pomiarów i podwójną implementację zminimalizowano błędy pomiarowe, a wyniki zweryfikowano statystycznie.
 
Szerokość grubości warstwy przy połowie maksymalnej grubości warstwy (Sb50)
Dynamiczny Wzór Natrysku z Robotem
 
Przy pomocy równoległych pomiarów przepływu objętościowego można było wykluczyć, że zmiany rozpylenia i dynamiczne wzory rozpylania wynikają ze zmian objętości powietrza.
Przy zastosowaniu airmatic objętości powietrza pozostawały stałe w zakresie dokładności pomiaru (ok. ± 2%).
 

4. Wydajność transferu (AWG)

 
Średnia poprawa AWG dla podłoży z tworzyw sztucznych wynosi od 5 do 6,5%.
W wyniku zmiany właściwości natrysku, pomimo szerszych rozkładów grubości warstw, znacznie wzrosły wydajności nakładania.
 
Wydajność transferu (AWG)
airmatic: Sb50 i AWG

5. Średnie grubości warstw

 
Zgodnie z uzyskaną poprawą wydajności aplikacji można było również zaobserwować wzrost średniej grubości warstwy w zakresie od 1 do 3 μm, tj. H. przy średniej grubości warstwy ok. 20 μm między 5 a 15%.
Przy tej samej grubości warstwy docelowej ilość użytej farby można zatem zmniejszyć o ten sam procent dzięki zastosowaniu airmatic.
 
airmatic: Grubości warstw na różnych podłożach
 
Podłoże PLASTIKOWE: bez airmatic: z airmatic.
Podłoże METALOWE: bez airmatic: z airmatic.
 
 

Wniosek !

 

W Badaniu Terenowym Uzyskano Następujące Ustalenia:

 
Korzystając z Optymalizacji Atomizacji airmatic:
• rozpylona farba staje się znacznie bardziej równomierna w stosunku do średniej średnicy,
• dynamiczne wzory natrysku rozszerzają się o ok. 15 - 25%,
• wydajność transferu dla podłoży z tworzyw sztucznych wzrasta o 5 - 6,5%,
• średnia grubość warstwy wzrasta o 10% dla podłoży z tworzyw sztucznych io 7% dla podłoży metalowych
• nie ma zauważalnej zmiany w wyglądzie lub strukturze lakieru.
• Wyniki te uzyskano niezależnie od ustawionych parametrów aplikacji.
• Instalacja airmatic nie powoduje żadnych zmian w zadanych ilościach przepływu powietrza z regulacją ciśnienia.
• Średnie grubości warstw dały wynik pozytywny pod względem istotności statystycznej.
 
Podsumowując, zastosowanie optymalizacji atomizacji airmatic skutkuje poszerzeniem dynamicznego strumienia natrysku, a jednocześnie znacznym wzrostem wydajności aplikacji.
Skutkuje to potencjalną oszczędnością farby na poziomie 5 - 15%!
 
 
 
O FIRMIE ensutec PRODUKTY SERWIS KONTAKT
       
ensutec airmatic - Optymalizacja Rozpylania Obsługa Klienta Kontakt
Nasza Hala Produkcyjna airmatic - Rewolucja ensutec LIVE Dystrybucja Polska
Ochrona Środowiska airmaric - uziemienie funkcjonalne Szkolenia i Konserwacja Aktualności
Partnerzy fematop 2901 Download
    Części Zamienne AGB
ensutec - INŻYNIERIA   Dofinansowanie - Programy Ochrona Danych Osobowych
      Właściciel Firmy